forum
http://dojrzalakobieta.pl/banner/redirect/16.html?1397738314
Autor jiji59 - avatar jiji59 Napisano jakiś czas temu Odpowiedzi 28

Domowe sposoby na obniżenie poziomu cholesterolu.

Mam prośbę,może znacie kobietki domowe sposoby na obniżenie poziomu cholesterolu.Zrobiłam badania kontrolne i okazało się,że bardzo podskoczył mi poziom cholesterolu całkowitego i tego złego LDL.Wiem,że dieta,ruch itp.to stosuję ,ale może znacie jakieś produkty,które obniżą jego poziom.
Odpowiedzi:
  • Zielarka avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    Na zbicie złego cholesterolu polecam jeszcze otręby owsiane, teraz kiedy robimy sporo wypieków, zamiast formy do ciasta wysypywać tartą bułką - zastosujmy otręby, ja zawsze tak robię. Można też po prostu wsunąć 2 łyżeczki i popić, albo wymieszać z jogurtem.
  • amitie avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    Witam, super forum!!!Ja mieszam kilka gatunków otrębów do tego żurawiny, rodzynki, śliwki suszone .
    Wymieszane trzymam w dużym słoju i na kolacyjkę kilka łyżeczek mieszam z owocami jakie akurat mam w domu , dodaję jogurt naturalny .nieraz dodaję jeszcze łyżeczkę miodu.
  • gwolska avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    Spróbujcie do kotletów mielonych zamiast bułki dodać otręby. Otręby dodaję również do panierki rybnej lub mięsnej albo mieszam z bułką tartą.
  • amchojnacka avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    Jest sporo domowych sposobów na obniżenie cholesterolu.

    1. Codziennie (najlepiej rano) warto wypić 2 - 3 szklanki soku pomarańczowego, ale ze świeżo wyciśniętych owoców. Wiele swieżych soków zawiera te same sterole roślinne co obniżające poziom cholesterolu margaryny (takie jak Benecol).

    2. Jemy 6 lub więcej małych posiłków w ciągu dnia zamiast 2 - 3 dużych.

    3. Codziennie do obiadu wypijamy kieliszek wina, najlepiej czerwonego, które zawiera substancję roślinne zwane saponinami, obniżającymi cholesterol.

    4. Do sosu do sałatki używamy oliwy z oliwek, która jest bogata w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które redukują poziom LDL.

    5. Jemy kanapki z pełnoziarnistego pieczywa.

    6. Co 4 godziny wypijamy filiżankę czarnej herbaty.

    7. Regularnie jemy gotowaną owsiankę.

    8. Uprawiamy ćwiczenia siłowe przez min. 10 minut dziennie (pompki, przysiady, podnoszenie nóg, kręcenie biodrami).

    9. Co drugi dzień jemy grejpfruta (jeżeli nie ma przeciwskazań od lekarza).

    10. Słodzimy herbatę miodem. Dodajemy do niej cynamon. I cynamon i miód obniżają cholesterol.

    11. Pijemy sok z ciemnych winogron.
  • pati25 avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    1. Ogranicz spożywanie produktów smażonych, zacznij jeść grillowane, i gotowane.
    2. Spożywaj dużą ilość ryb.
    3. Jedz orzechy, niezdrowe tłuszcze zastąp zdrowymi, które obniżają zły cholesterol – oliwa z oliwek koniecznie extra vergin(z pierwszego tłoczenia)
    4. Spożywaj produkty bogate w błonnik (płatki owsiane, fasola, warzywa)
    5. Dołącz do tego ruch na świeżym powietrzu.
    6. Zmień sposób odżywiania na ZDROWY.
  • pati25 avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    Białko sojowe przyczynia się do obniżania poziomu "złego" cholesterolu
  • Nostalgia avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    pati25 napisał(a):

    Białko sojowe przyczynia się do obniżania poziomu "złego" cholesterolu

    Lekarka zaleciła mi picie mleka sojowego na obniżenie cholesterolu.
  • Alice9 avatar napisał(a) jakiś czas temu:
    Dieta bogatoresztkowa (dużo błonnika) hamuje wchłanianie cholesterolu. Spożywanie ryb morskich, bogatych w kwasy omega 3 prowadzi do obniżenia jego poziomu w organizmie, zwłaszcza frakcji LDL (złego cholesterolu) a podnosi poziom frakcji HDL (dobrego cholesterolu). Poza tym można smarować pieczywo margaryną zawierającą sterole i stanole roślinne np. BENECOL.. Jeśli poziom cholesterolu w organizmie jest wysoki ( także frakcja LDL i triglicerydy), trzeba zażywać leki przepisane przez lekarza i stosować właściwą dietę.
Dodaj komentarz
Przed dodaniem komentarza prosimy o lub rejestrację